Tünet: defekt
Ok: sérült abroncs, amit javítani kell
A futófelületen található legtöbb, 6 mm-nél nem nagyobb lyukat vagy vágást abroncsszakértő tud javítani az iparág által jóváhagyott eljárások alapján.
A keréken kívülről végzett defektjavítás nem megbízható, és veszélyes, mert a kilyukadt abroncs belsejét is meg kell vizsgálni.
Megoldás:
A radiálabroncsok (azaz a legtöbb gumi) megfelelő javításához foltot kell helyezni az abroncs belső rétegére, a lyukat pedig gumival kell kitölteni.
Ne próbáljon 6 mm-nél nagyobb lyukakat javítani a futófelületen, illetve bármilyen lyukat az oldalfalon. Szintén ne próbálja meg javítani az olyan abroncsokat, amelyeknek a profilmélysége kevesebb, mint 1,6 mm.
A sérült kereket cserélje a pótkerékre – de először ellenőrizze a pótkerék oldalfalán a megfelelő abroncsnyomást, valamint a sebesség és futásteljesítmény korlátozásait. Vigye el a járművét felülvizsgálatra egy abroncsszakértőhöz.
Tünet: leengedett abroncs
Diagnózis: nincs megfelelően felfújva
Az abroncs külső szélein jobban kopik a futófelület, és ez csökkenti az élettartamát
Túlzott hőt termel, aminek következtében csökken az abroncs tartóssága, és meg is hibásodhat
A megnövekedett gördülő ellenállás a fogyasztás növekedéséhez vezet
Megoldás:
Fújja fel az abroncsot addig, amíg el nem éri a megfelelő légnyomást (a légnyomásmérőről leolvasott érték alapján).
A légnyomás értékét a kézikönyvben vagy az ajtón elhelyezett matricán találja.