Futómű hibára utaló kopás

Futófelületi hibák

A futófelület gyengének látszik

Tünet: kopás mindkét szélen
Diagnózis: nincs megfelelően felfújva
Az abroncs külső szélein jobban kopik a futófelület, és ez csökkenti az élettartamát
Túlzott hőt termel, aminek következtében csökken az abroncs tartóssága, és meg is hibásodhat
A megnövekedett gördülő ellenállás a fogyasztás növekedéséhez vezet
Megoldás:
Fújja fel az abroncsot addig, amíg el nem éri a megfelelő légnyomást (a légnyomásmérőről leolvasott érték alapján).

A légnyomás értékét a kézikönyvben vagy az ajtón elhelyezett matricán találja.

Információk a légnyomásról

Tünet: kopás középen, és túlzott kopás
Diagnózis: túlságosan fel van fújva
A futófelület közepén van a teher. Gyorsabban kopik, mint kívül.
Hidegen ellenőrizze az abroncsokat.

Megoldás:
Engedjen ki levegőt, amíg a légnyomás meg nem felel a gyártó által ajánlottnak.
A légnyomás értékét a kézikönyvben vagy az ajtón elhelyezett matricán találja.

Tünet: egyenetlen kopás
1. diagnózis: futómű-beállítás
Egyenetlen kopáskor futóművet kell állítani.

Megoldás:
Sokszor hátul is állítani lehet a futóművet. Lehet, hogy csak elöl kell állítani, vagy hátul is. Vizsgáltassa meg.
További információk

2. diagnózis: túlnyomás
A futófelület közepén van a teher. Ez gyorsabban kopik, mint kívül.
Hidegen ellenőrizze az abroncsokat.

Megoldás:
Engedjen ki levegőt, amíg a légnyomás meg nem felel a gyártó által ajánlottnak. A légnyomás értékét a kézikönyvben vagy az ajtón elhelyezett matricán találja.

Az "öregedés" jelei
Futómű hiba miatti kopás, és szálszakadás.

Futómű-beállítási információk

Tünet: fűrészfogas kopás
Diagnózis: futómű helytelen beállítása
Ha a futómű beállítása helytelen, a futófelület szélén fűrészfogas mintázat jelenik meg. Ezt az út egyenetlen súrlódása okozza.

Megoldás
Az autón valószínűleg kerékösszetartási vagy -széttartási beállítást kell végezni. Ennek a vizsgálatát szakember tudja elvégezni.

Tünet: sérülés
Diagnózis: sérült abroncs, amit javítani kell
A futófelületen található legtöbb, 6 mm-nél nem nagyobb, szög okozta lyukat vagy vágást abroncsszakértő tudja kijavítani az iparág által jóváhagyott eljárások alapján.
A keréken kívülről végzett defektjavítás nem megbízható, és veszélyes, mert utána az abroncs belsejét is meg kell vizsgálni, hogy vannak-e rajta lyukak.

Megoldás
A radiálabroncsok (azaz a legtöbb gumi) megfelelő javításához foltot kell helyezni az abroncs belső rétegére, a lyukat pedig gumival kell kitölteni.
Ne próbáljon 6 mm-nél nagyobb lyukakat javítani a futófelületen, illetve bármilyen lyukat az oldalfalon. Szintén ne próbálja meg javítani az olyan abroncsokat, amelyeknek a profilmélysége kevesebb, mint 1,6 mm.
A sérült kereket cserélje a pótkerékre – de először ellenőrizze a pótkerék oldalfalán a megfelelő abroncsnyomást, valamint a sebesség és futásteljesítmény korlátozásait. Vigye el a járművét felülvizsgálatra egy abroncsszakértőhöz.

Tünet: keresztirányú csíkok a futófelületen
Diagnózis: kopott abroncs
Minden abroncs futófelületén kopásjelző mutatja, amikor a fennmaradó profilmélység 1,6 mm.
Amikor már csak 1,6 mm profilmélység maradt, vagy amikor az abroncs bármely területén megjelennek a kopásjelzők, a gumi elkopott és cserélni kell.

Megoldás:
Vigye el a járművét egy szakemberhez vizsgálatra, aki profilmélységmérővel megméri a futófelület fennmaradó profilmélységét.

© Copyright 2019 VELVER Elektronika KFT. | Adatvédelmi tájékoztató
error: Jobb gomb tiltva !